قورباغه ای که افتخار آفرين شد!
 
قورباغه ديوانه!
قورباغه ديوانه!
در طول حيات يک قورباغه هيچی با ارزشتر از اين نيست که صدای آواز خواندنش بشه پرفروشترين زنگ تلفن همراه (Ringtone)!

اين دقيقا اتفاقی است که در خيلی از کشورهای اروپايی افتاده و يک زنگ تلفن همراه به اسم "قورباغه ديوانه" (Crazy Frog) به يکی از پرفروشترين زنگهای تلفن همراه تبديل شده است.

اين قورباغه که رنگش آبيه و با کلاه ايمنی موتور سواری و عينک ادای موتورسوارها را در مياره. در واقع زنگ تلفن همراه صدای موتورسواری خيالی اين قورباغه است که با صدای "دينگ دينگ" شروع ميشه و به يک "وی‌ی‌ی" طولانی ختم ميشه.

آهنگ زنگ تلفن اين جناب قورباغه موفق شده که وارد جدول پرفروشترين آهنگهای تلفن همراه بشه و در مقام اول اين جدول قرار بگيره.

صدای اين قورباغه تا به حال فروشی نزديک به ده ميليون پوند داشته. صدای اين قورباغه به همراه صدها آهنگ ديگه، بخشی از بازار جديد فروش آهنگ برای تلفنهای همراه را تشکيل می‌ده که روز به روز صاحبان تلفن همراه پول بيشتری را خرج می‌کنند تا زنگ تلفن همراهشون به روز باشه و با زنگ تلفنشون پز بدن!

 
جدول پرفروشترين آهنگهای تلفن همراه
Crazy Frog - Axel F
Cold Play - Speed of Sound
Akon - Lonely
Amerie - 1 Thing
Gorillaz - Feel Good Inc

داستان استفاده و پول خرج کردن برای زنگهای تلفن همراه به آنجا رسيده که همزمان با وارد شدن يک آهنگ جديد، زنگ تلفن اون آهنگ هم به بازار می‌آيد و حتی يک جدول هم برای پرفروشترين زنگهای تلفنهای همراه در کنار جدول پرفروشترين آهنگها هم به وجود آمده و حتی بعضی‌ها پيش بينی می‌کنند که در آينده شايد سود فروش زنگهای تلفن آهنگها از فروش خود آهنگها بالاتربره.

شرکتهای تلفن همراه به غير از اينکه از فراهم کردن خدمات ارتباطی درآمد کسب می‌کنند، با عرضه کردن آخرين زنگهای تلفن يک راه ديگه برای پول درآوردن پيدا کردن و شايد بشه دليل اينکه صاحبان تلفن همراه (مخصوصا جوانها) برای اينجور چيزها پول خرج می‌کنند را ربط داد به نقش تلفن همراه در زندگی آنها.

تلفن همراه داره تبديل ميشه به يک عضو جدا ناپذير زندگی روزمره جوانها و با به روز نگه داشتن زنگهای تلفن همراه، تلفن خودشون را "شخصی تر" می‌کنند و به قول معروف مارک خودشون را روی آن می‌زنند.

البته اين تنوع زنگهای تلفن‌های همراه خالی از دردسر نبوده و خيليها تنوع زياد زنگهای تلفن را عامل بهم زدن آرامش عمومی می‌دانند. مثلا تجسم کنيد در يک محيط کوچک مثل داخل اتوبوس يا تاکسی که زنگهای جورواجور تلفن همراه به صدا در می‌آيد و آدم فکر می‌کنه که در يک ارکستر سمفونيک نامنظم نشسته!

 

داخل ايران هم خيلی از ملوديهای معروف قديمی (مثل بابا کرم!) و آهنگهای خواننده‌های ايرانی تبديل شدن به زنگهای تلفن همراه. دريافت تازه ترين زنگهای تلفن از طريق اينترنت، اين امکان رو به خيلی ها داده که آهنگ مورد علاقه خارجيشون را به عنوان زنگ تلفن همراه خودشون انتخاب کنند.

شما چه آهنگی را به عنوان زنگ تلفن همراهتون انتخاب کرديد؟

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved