لندن، محل تازه ای برای فيلمهای وودی آلن
 
از راست به چپ اميلی مورتيمر، وودی آلن، اسکارلت يوهانسن، و جاناتان رايس مايرز
فيلم امتياز برنده، درباره حرص و طمع و شانس است
وودی آلن، بازيگر و فيلمساز آمريکايی که داستان بيشتر آثارش در نيويورک اتفاق می افتد، به دليل مشکلات مالی در تهيه فيلم امتياز برنده،(Match Point) به شهر محبوب خود پشت کرده و لندن را برای فيلمبرداری انتخاب کرده است.

امتيازبرنده، که نام اولين فيلم از احتمالا سه فيلم مرتبطی است که وودی آلن در لندن تهيه می کند، نامزد دريافت چهار جايزه گلدن گلوب شده است.

ولی وودی آلن، می گويد که او هيچ وقت توجهی به اين که از فيلمش چگونه استقبال خواهد شد نمی کند زيرا نمی خواهد به دام اين گونه بازيهای کارهای نمايشی بيفتد.

وودی آلن در ارتباط با همين موضوع گفت: "من فيلم را به خاطر لذتی که از تهيه آن می برم می سازم و اميدوارم پس از ساختن فيلم مردم از آن خوششان بيايد ولی اگر تماشاگران آنرا نپسنديدند کاری نمی توانم بکنم چون همه چيز تمام شده است."

با وجود کار کردن در يک شهر جديد، هم وودی آلن و هم اسکارلت جوهانسن، تنها بازيگر آمريکايی فيلم می گويند که زندگی و کار کردن در لندن، در مقايسه با نيويورک، برای آنها يک شوک فرهنگی نيست.

تجربه لذت بخش

وودی آلن می گويد لندن و نيويورک کاملا قابل مقايسه اند. هر دو شهر از نظر فرهنگ غنی بوده و دارای موزه ها، تئاترها و رستوران های متعدد و ترافيک و مردمی با مليت های مختلف هستند.

 
ووذی آلن قصد دارد سومين فيلم خود در لندن را تهيه کند

امتياز برنده وودی آلن، برخلاف اسمش با تنيس سر و کار زيادی ندارد و مانند کمدی رمانتيک ويمبلدون، سوژه اش خنده دار نيست، بلکه فيلمی درباره حرص و طمع، فريب و نقشی است که شانس می تواند در زندگی بازی کند.

اميلی مورتيمر، يک بازيگر ديگر فيلم می گويد که بازی در يک فيلم وودی آلن، رويايی بوده که هرگز تصور نمی کرده به حقيقت بپيوندد و از اينکه اين فيلم نامزد چهار جايزه گلدن گلوب شده بسيار هيجان زده است.

اسکارلت جوهانسن نيز از اين خوشحال است که پس از اين که کيت وينسلت، در آخرين لحظه پيشنهاد بازی در فيلم مورد بحث را رد کرد، وودی آلن از او دعوت کرد که جای کيت وينسلت را بگيرد.

وودی آلن تا آن حد تحت تاثير بازی اسکارلت جوهانسن در اين فيلم قرار گرفت که در طول تابستان ۲۰۰۵ در فيلم ديگر خود که در لندن تهيه می کرد به او نقشی واگذار کرد.

وودی آلن در نظر دارد در سال 2006 تهيه سومين فيلم خود در لندن را شروع کند.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved