موتورولا جستجوگر گوگل را در موبايل می گذارد
 
گوگل
گوگل در حالی رشد نجومی دارد که بيل گيتس می گويد نبايد آن را جدی گرفت
شرکت مخابراتی موتورولا اعلام کرده قصد دارد به کاربران تلفنهای همراه خود اجازه دهد با فشردن يک دکمه موبايل به جستجوگر اينترنتی گوگل دسترسی پيدا کنند.

اين شرکت آمريکايی سازنده موبايل می گويد فناوری نرم افزار گوگل را در بسياری از گوشی های جديدش عرضه خواهد کرد. هر دو شرکت می گويند می خواهند کاربران موبايل با گوشی خود بيشتر به اينترنت دسترسی داشته باشند.

از سوی ديگر گوگل اعلام کرده است که با تراشه ساز اينتل يک سرويس ويدئويی اينترنتی براه می اندازد. گوگل می گويد به کاربران پلت فورم سرگرمی ديجيتالی "وايو" Viiv امکان می دهد از فناوری جستجوی اين شرکت برای يافتن و تماشای ويدوئوها در اينترنت استفاده کنند.

پلت فورم وايو تازه ترين فناوری پردازنده های دو مغزی برای يارانه های شخصی است که اينتل می گويد رايانه های مجهز به آن ضمن داشتن وضوح بالای صوتی و تصويری، می توانند به آسانی به اينترنت متصل شوند و فايلهای سرگرمی مانند فيلم، موسيقی و عکس را در اختيار کاربر متقاضی بگذارنند.

به نظر می رسد همکاری گوگل با اينتل بيشتر برای دستگاه های غير رايانه شخصی مانند موبايل است تا کاربران حتی بدون داشتن نرم افزارهای مرورگر مانند اينترنت اکسپلورر بتوانند به فايلهای تصويری دسترسی داشته باشند.

توافق دو شرکت در جريان نمايشگاه لوازم الکترونيکی در لاس وگاس اعلام شد. قرار است لری پيج، بنيانگذار مشترک گوگل جمعه ششم ژانويه در اين همايش سخنرانی کند.

در يکی دو سال اخير شرکتهای ارايه دهنده خدمات موبايل نتوانسته اند درآمد خود را از محل ارايه خدماتی افزايش دهند که به کاربران امکان می دهد به اينترنت دسترسی داشته باشند.

اما اريک اشميت، رييس گوگل، اعلام کرد که عقيده دارد بيشتر مردم در آينده از طريق گوشی های تلفن همراه به اينترنت متصل خواهند شد. وی گفت: "مردم در نهايت تمام وقت خود را روی آن صرف خواهند کرد."

موتورولا می گويد که می خواهد امسال گوشی های جديدی مجهز به فناوری گوگل عرضه کند که با فشردن يک دکمه می توان به بزرگترين جستجوگر اينترنت متصل شد.

اين شرکت آمريکايی قصد دارد در نهايت گوگل را در تمام گوشی های آينده خود تعبيه کند. اسکات درشلاگ، معاون موتورولا، می گويد: "ما معتقديم تجربه ای خوب با گوشی ها نه تنها به ما کمک می کند گوشی بيشتری بفروشيم بلکه ما را قادر می سازد برای گوشی ميانگين قيمت بيشتری مطالبه کنيم."

 

 

 

Google
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved