پيام رهبران جهان به مناسبت سال ۲۰۰۶
 
جشن سال نو
رهبران جهان به سنت هر سال در پيامهای سال نو نگاهی به سال گذشته انداختند و اميدهای خود را برای سال ۲۰۰۶ بيان کردند. بخشهايی از اين پيامها به اين شرح است:

 

چين: هو جين تائو، رييس جمهور

 

مردم چين مايلند برای اشاعه چند جانبه گرايی و تسهيل جهانی سازی اقتصاد در مسير احقاق شکوفايی مشترک دست اتحاد به ساير ملل جهان بدهند. مردم چين در مناسبات بين المللی مردم سالاری را اشاعه می دهند، به تنوع گرايی احترام می گذارند و به ايجاد نظم نوين بين المللی سياسی و اقتصادی ای که عادلانه و منطقی است، کمک می کنند.

کرواسی: استيپان مسيچ، رييس جمهور

 

مذاکرات عضويت در اتحاديه اروپا يقينا يک موفقيت است، ولی پايان راه نيست. در حقيقت ما در آغاز راهی هستيم که در پايان آن بايد کارهای زيادی انجام داد. ما بايد به شيوه ای مذاکره کنيم که تمايلمان برای پيوستن به اتحاديه اروپا را نشان می دهد و در عين حال نشان می دهد که می دانيم چگونه بايد از منافع ملی مان دفاع کنيم.

 

هند: عبدالکلام، رييس جمهور

 

به مناسبت حلول سال نو، به همه مردم در هند و خارج تبريک می گويم و آرزوی نيک بختی دارم. در حالی که وارد سال ۲۰۰۶ می شويم، بياييد عزم مان را جزم کنيم تا در هر کاری که داريم، در هر رسالتی که در زندگی دنبال می کنيم يا در هر حرفه و وظيفه ای که در دست داريم، به تعالی برسيم.

 

مقدونيه: برانکو کرونکوفسکی، رييس جمهور

زن آفريقایی
 ما همچنين می دانيم سال ۲۰۰۵ در حالی خاتمه يافت که بسياری از هموطنانمان نتوانستند به دليل فقری که هنوز بلای جان بسياری از مردم است، در جشنها شرکت کنند
 
تابو امبکی، رييس جمهور آفريقای جنوبی

 

مقدونيه در سال ۲۰۰۵ توانست از هر حيث به ثبات برسد و الگوی منحصر به فرد و معتبرش برای زندگی قوميتی را پيش ببرد، الگويی که با دريافت حق تقاضا برای عضويت در اتحاديه اروپا مهر تاييد خورد.

 

فيليپين: گلوريا آرويو، رييس جمهور

 

بياييد از بند گذشته رهايی يابيم و آينده جديد را بی پروا پذيرا باشيم... بياييد از سال نو با اميدی نورسته و عزمی راسختر برای پيشبرد اصلاحات جهت تعالی کشورمان استقبال کنيم.

 

روسيه: ولاديمير پوتين، رييس جمهور

 

می توان با اطمينان گفت سال ۲۰۰۵ که به تاريخ می پيوندد، رويهمرفته برای ما در هر زمينه مثبت بود و اثبات کرد ما توانمندی زيادی داريم. البته هنوز مشکلات زيادی داريم و می دانيم که گره آن فقط به دست خودمان باز می شود. در حوزه های اقتصادی و اجتماعی طرحهای بزرگی داريم. ما توانمندی دفاعی روسيه را مستحکم خواهيم کرد و به مفهوم واقعی کلمه از حقوق شهروندانمان دفاع خواهيم کرد.

 

آفريقای جنوبی: تابو امبکی، رييس جمهور

 

ما همچنين می دانيم سال ۲۰۰۵ در حالی خاتمه يافت که بسياری از هموطنانمان نتوانستند به دليل فقری که هنوز بلای جان بسياری از مردم است، در جشنها شرکت کنند. به موازات استقبال از سال نو، همه ما بايد عهدمان را برای اشتغالزايی و مبارزه با فقر تجديد کنيم و به ميليونها نفر در کشورمان اين اميد را بخشيم که سال ۲۰۰۶ برای آنها نيز سالی سرشار از سرور و رونق خواهد بود.

 

کره جنوبی: رو مو-هيون، رييس جمهور

 

هموطنان، آيا اکنون که سال نو را شروع می کنيم، هنوز نگران اقتصاد هستيد؟ خواهش می کنم نگذاريد نگرانی خاطرتان را مکدر کند، چون اقتصاد دارد متحول می شود. کشور حالا بحرانی را که وام صندوق بين المللی پول ايجاد کرده بود، پشت سر گذاشته است.

 

ترکيه: احمد نجدت سزر، رييس جمهور

 

برغم همکاری فزاينده بين المللی، تروريسم بزرگترين مانع بر سر راه صلح پايدار در جهان است. بايد برای برداشتن نابرابريها ميان کشورها گامهای اساسی برداريم. وگرنه نمی توانيم برای ملتهايمان شرايط بهتر زندگی ايجاد کنيم.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved