پالايش موسيقی
 

 
 
دی جی مجید

دی.جی مجيد يکی از بچه های ايرانی مقيم آلمانه که تعداد خيلی زيادی از آهنگهای افشين را ريميکس يا به قول خودش پالايش کرده. درگفتگويی با روز هفتم دی.جی مجيد از نحوه آشناييش با افشين و برنامه اش برای پالايش کردن اساسی موسيقی ايرانی ميگه. در ضمن مجيد عقيده داره که دی.جی خوب مثل آشپز خوبه:

 

آشنايی با افشين

 

 
نمونه ای از کارهای دی.جی مجید

کار اصلی من طراحی گرافيک هست که بصورت تفريحی و از روی علاقه شش سال پیش کار دی.جی را ياد گرفتم. در اوايل کار بصورت خيلی ساده و در سطح مبتدی کار می کردم ولی سه سالی هست که کارهام بصورت حرفه ای دراومده و با تعدادی از خواننده ها همکاری می کنم.

در حال حاضر با افشين همکاری می کنم. من خودم يکی از طرفدارهای افشين بودم و يک شبی که افشين در يکی از ديسکوهای ايرانی در آلمان برنامه داشت من اين افتخار را داشتم که بعلت عدم حضور يکی از نوازندگان گروه افشين به جای اون شخص با افشين کار کنم.

 
دی جی مجید

اين جوری با افشين آشنا شدم و من بهش گفتم که خيلی علاقه دارم که باهاش همکاری بکنم. بعد از اون افشين با من تماس گرفت و گفت که تمايل داره که من بعضی از آهنگهاش را ريميکس کنم.

بعد افشين صدای خام آهنگهای آلبوم ماچ را به من داد و من اين افتخار را داشتم که اين آهنگها را ريميکس بکنم.

اولين آهنگی را که برای افشين ريميکس کردم آهنگ " آخ دلم هوای تو کرده " بود. از آلبوم جديد افشين ماج آهنگهای فکرش را بکن و عاشقت شدم بود و اميدوارم که تا يک ماه آينده ريميکس آهنگهای باقی مانده افشين حاضر بشه.

 
دی جی مجید

 

ريميکس چيه؟

 

خيلی خلاصه ميشه ريميکس را پالايش کردن يک آهنگ تعريف کرد. من هميشه وقتی يک آهنگی را ريميکس ميکنم ميگم که اون آهنگ را از آهنگ اصليش غنی تر کردم که يکی از اين غنی سازيها عوض کردن ريتم آهنگهاست. خيلی از آهنگها برای پخش در محيط ديسکو و رقص بايد ريتمشون عوض بشه و شادتر بشه.

در بين آهنگسازهاس خارجی عرضه چند نسخه متفاوت از يک آهنگ خيلی متداوله ولی متاسفاته در دنيای موسيقی ايرانی فقط همون نسخه اصلی آهنگ به بازار می آيد. ولی در سالهای اخير تعداد دی.جی های ايرانی در داخل و خارج ايران رو به افزايشه و ريميکسهای آهنگهای ايرانی داره کم کم زياد بشه.

 
دی جی مجید

در خارج از ايران برخوردی شبيه به آشپزهای رستوران با دی.جی ها وجود داره، يعنی همون جوری که انتخاب رستوران بر اساس کيفيت غذا و مهارت آشپز بستگی داره انتخاب ديسکو هم بر اساس کيفيت موسيقی و مهارت دی. جی هست!

تصميم دارم که در آينده نه چندان دور يک مجموعه نسبتا کامل از ريميکس آهنگهای معروف ايرانی را به صورت آلبوم به بازار عرضه کنم و خيلی از آهنگهايی که فراموش شدن را دوباره با يک چهره تازه دوباره زنده بکنم.

 


 

 

 

Google
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved