فيلم های کمدی 'برای قلب خوبند'
 
دختری در حال خنده
به نظر می آيد عمل خنده در عريض شدن شريان ها تاثير دارد
بر اساس نتايج يک تحقيق، تماشای فيلم های کمدی بدليل کمک به روان شدن جريان خون، برای قلب خوب است.

يک گروه تحقيقاتی از دانشگاه مريلند در آمريکا از ۲۰ جوان سالم خواسته است ۱۵ تا ۳۰ دقيقه فيلم غم انگيز و خنده دار را بطور جداگانه تماشا کنند.

هنگام تماشای فيلمی نظير 'چيزهايی در مورد مری' جريان خون در همه شرکت کنندگان روان تر شده و تنها بر يکی از آنها بی تاثير بوده است.

محققان می گويند نتيجه بدست آمده، با يک دوره درمان از طريق مصرف داروهای قلبی برابر بوده است.

به گزارش نشريه تخصصی قلب Heart journal، تماشای فيلمی نظير 'نجات سرباز رايان' که مملو از صحنه های جنگی است، نتيجه معکوس داده است.

گروه پزشکی می گويد به نظر می آيد عمل خنده در عريض شدن شريان ها تاثير دارد و در مقابل پريشانی های روحی باعث تنگ شدن شريان ها می شوند.

دکتر مايکل ميلر، رئيس گروه تحقيقاتی می گويد اگر چه يافته های اين تحقيق بايد با تحقيقات بيشتر تکميل گردند اما نتايج فعلی می تواند برای سينما روها جالب باشد.

به گفته دکتر ميلر، تفاوت کلی شدت جريان خون ميان وضع پريشان احوالی و خنده بيش از ۵۰ درصد است.

شريان ها

برای اين تحقيق، شرکت کنندگان از يک شب قبل از انجام آزمايش از نوشيدن مشروبات الکلی، مصرف ويتامين يا سبزيجات و انجام ورزش های سنگين منع شده بودند. اين موارد می توانند بر شدت جريان خون تاثير بگذارند.

دکتر چارمين گريفيث از بنياد قلب بريتانيا می گويد: "تاثير تغيير حال و احساسات بر قلب و جريان خون بخوبی شناخته شده است".

آقای گريفيث می افزايد: "دانشمندان بيش از پيش به امکان تاثير مثبت خنده خوب بر سلامت قلب علاقمند می شوند".

او تاکيد می کند: "به نظر می آيد يک خنده خوب، چه از شنيدن يک جوک در کنار دوستان باشد يا حين تماشای فيلمی خنده دار، برای قلب خوب است".

دکتر گريفيث در عين حال متذکر می شود: "ما می خواهيم به مردم اطمينان دهيم که تماشای فيلم های غم انگير تاثير زيان آور دراز مدتی روی قلب و جريان خون نمی گذارند".

 

 

 

Google
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved