'جنگ دنياها' در سراسر جهان رکورد می شکند
 
فيلم سينمايی جنگ دنياها
جنگ دنياها: ناموفق در شکستن رکود سينما
فيلم سينمايی جنگ دنياها در اولين روزهای نمايش تقريبا در سراسر جهان به فروش بالايی دست يافته است، اما هنوز نتوانسته به کسادی سينما خاتمه دهد.

در آمريکا طی تعطيلی آخر هفته "روز استقلال" فيلم جنگ دنياها در مجموع 77 و 6 دهم ميليون دلار فروش داشت و توانست از فيلم های بالای جدول فروش، يعنی "بتمن شروع می کند"، "آقا و خانم اسميت"، "جادوزده" و "اپيزود سوم جنگ ستارگان" پيشی بگيرد.

با وجود استقبال گسترده از جنگ دنياها، فروش اين فيلم نسبت به همين مقطع در سال گذشته حدود ۲۵ درصد کاهش نشان می دهد. پارسال در همين زمان فيلم "مرد عنکبوتی - شماره ۲" به ۸/۱۱۵ ميليون دلار فروش دست يافت، که ۲۵ درصد از فروش امسال جنگ دنياها بالاتر است.

تهيه کنندگان فيلم سينمايی جنگ دنياها برای اين فيلم استقبال بيشتری را انتظار داشتند، زيرا به نظر آنها اين فيلم تمام عوامل موفقيت تجاری را در اختيار دارد: کارگردان فيلم استيون اسپيلبرگ است، يعنی يکی از موفق ترين سينماگران جهان. بازيگر اصلی آن تام کروز است، يکی از گرانترين و محبوب ترين بازيگران هاليوود. به علاوه فيلم جنگ دنياها با بودجه ای کلان و با تدارکات و شگردهای فنی بی مانندی تهيه شده است.

فيلم جنگ دنياها از داستانی معروف نوشته اچ جی ولز اقتباس گشته، که بيشتر دوستداران سينما با آن آشنا هستند.

درونمايه داستان علمی - تخيلی "جنگ دنياها"، ماجرای حمله ناگهانی و خشونت آميز ساکنان ناشناخته سيارات ديگر به کره زمين است.

رکود سنگين بازار سينما

از آغاز امسال دست اندرکاران سينمای آمريکا از کاهش تعداد تماشاگران سينما در اين کشور شکايت دارند. در سالهای اخير فروش سينما پيوسته کاهش داشته است. گفته می شود که اين رکود از سال ۱۹۸۵ بی سابقه است.

کارشناسان و منتقدان سينمايی برای اين رکود بی سابقه بر دو عامل اصلی انگشت می گذارند: يکی آنکه محصولات تازه هاليوود از نظر کيفی در سطحی نيستند که عامه تماشاگران را به سالن های سينما جلب کنند. عامل دوم رواج "سيستم های دی وی دی" است که فيلم های سينمايی را تنها مدت اندکی پس از نمايش عمومی آنها در دسترس سينمادوستان قرار می دهد.

در بريتانيا نيز فيلم جنگ دنياها فروش بالايی داشت و طی سه روز اول نمايش به ۶/۸ ميليون پوند فروش کرد و به بالاترين سطح جدول فروش فيلم ها رسيد.

فيلم جنگ دنياها از روز ۲۹ ژوئن امسال در ۷۸ کشور جهان به روی پرده سينما رفته است.

 

 

 

Google
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved