دنيای هنر و سرگرمی در سال 2004 به روايت تصوير
 
جوليا رابرتز بازيگر آمريکايی و برنده اسکار، سال موفقی را پشت سر گذاشت. او امسال برای نهمين بار جايزه 'منتخب مردم آمريکا ' را در ژانويه بدست آورد. رابرتز در ماه نوامبر دو فرزند دوقلو به دنيا آورد.

 
بريتنی اسپيرز، خواننده موسيقی پاپ و کوين فدرلاين، رقاص، پس از اعلام نامزدی شان در ژوئن 2004، در سپتامبر به همسری يکديگر در آمدند. در ماه ژانويه 2004 اسپيرز 22 ساله با دوستش جيسون الکساندر ازدواج کرد اما اين ازدواج 48 ساعت بعد به طلاق انجاميد.

 
جی کی رولينگ نويسنده رشته داستانهای هری پاتر در فهرست مجله معتبر آمريکايی فوربز به عنوان يکی از ميلياردرهای جهان جای گرفت. مجله فوربز در ماه فوريه اعلام کرد با موفقيت کتاب 'محفل ققنوس' ثروت خانم رولينگ به يک ميليارد دلار رسيد.

پيتر جکسون برای ساخت سه گانه 'ارباب حلقه ها' به شهرت جهانی رسيد. سومين قسمت از اين سه گانه توانست همه جوايز اسکار را در هر يازده رشته ای که نامزد شده بود از آن خود سازد.

 
فيلم پرخرج آلامو يکی از شکستهای سال برای کمپانی ديزنی بود. هزينه ساخت اين فيلم 107 ميليون دلار بود، اما اين فيلم در هفته نخست نمايشش در آمريکا فقط حدود 9 ميليون دلار فروش کرد.

 
ريکی گرويز، بازيگر سريال تلويزيونی 'دفتر کار' در جريان مراسم گلدن گلوب به عنوان بهترين بازيگر کمدی تلويزيونی برگزيده شد و نامش را در تاريخ اهدای گلدن گلوب به عنوان نخستين بازيگر بريتانيايی که به اين جايزه دست يافت، ثبت کرد.

 
مايکل جکسون در ماه آوريل در مقابل 10 مورد اتهام سوءاستفاده جنسی از يک کودک اعلام بی گناهی کرد. انتخاب هيات منصفه روز 31 ژانويه آغاز خواهد شد، ولی روند محاکمه ممکن است تا ماه ها بعد آغاز نشود.

 
'فارنهايت 11/9 ' ، فيلم بحث برانگيز و منتقد سياستهای جورج بوش ساخته مايکل مور پس از فيلم 'دنيای خاموش' ساخته ژاک کوتو که در سال 1956 نخل طلای جشنواره فيلم کن را برد، نخستين فيلم مستند است که به اين جايزه دست يافته است.

 
مدونا در نخستين روز ورودش به اسرائيل در ماه سپتامبردر آموزشهای معنوی آئين قبالا، آئين تصوف يهود، شرکت جست.

 

 

 

Google
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved