گران‌ترين خانه‌هاي دنيا


    
    
    در ليست امسال گران قيمت‌ترين خانه‌هاي دنيا كه در سايت فوريس به ثبت رسيده است چهار ملك ديده مي‌‌شود كه قيمت آنها از صد ميليون دلار نيز بالاتر رفته است. شما با اين همه پول چه كار مي‌‌كنيد، آيا در تصورتان مي‌‌گنجد كه در خانه‌اي زندگي نماييد كه 103 اتاق و پنج استخر داشته باشد؟
    گران‌قميت‌ترين خانه‌هاي دنيا به جز قيمت بالايشان وجه اشتراك زيادي با يكديگر ندارند. حتي قيمت آنها هم بسيار متفاوت به نظر مي‌‌رسد. اين خانه‌ها شامل قصرهاي صد ميليون دلاري انگلستان و ايالات متحده تا خانه‌هاي اربابي و بزرگ زير ده ميليون دلاري آفريقاي جنوبي مي‌‌گردند.
    ولي اغلب آنها در محله‌هاي اعيان نشيني همچون همپتون، كوت دازوز و ساحل طلا در استراليا يا مراكز تجاري مثل لندن و نيويورك هستند. و لوكس‌ترين عمارت‌ها در زيباترين مناطق دنيا با وجود بالا بودن قيمت هميشه خريداران بين‌المللي خود را دارند. خريداراني كه كشورهاي مختلف را مي‌‌گردند و اقيانوس‌ها را مي‌‌پيمايند تا به خانه مورد علاقه خود برسند.
    طبق آمار سال 2006 كه از سوي شركت املاك بين‌المللي «نايت فرانك» منتشر شد، در سال 2005 مناطق بازرگاني درجه دو دنيا رشد چشم‌گيري داشته‌اند و صاحبان آنها به فكر خريد خانه دوم افتاده‌اند. اين شركت پيش‌بيني مي‌‌كند خريداران گران‌ترين خانه‌هاي دنيا صاحبان اقتصاد كشورهاي توسعه باشند كه اغلب آنها روسي، چيني و برزيلي هستند.
    
    

«گران‌ترين خانه‌ها»


    گران‌‌ترين خانه دنيا «آپ داون كورت» نام دارد كه يك قصر جديد الاحداث در انگلستان است. اين قصر داراي 103 اتاق، پنج استخر و راه‌رو‌هاي مرمر سرخ است. تنها چيزي كه اين قصر ندارد يك صاحب است. زيرا اين عمارت با اين اميد ساخته شد كه يك خريدار پولدار و احتمالا خارجي به سراغ آن بيايد ولي اين خريدار هنوز پيدا نشده است. همين اتفاق براي عمارت «پالم بيچ» نيز افتاد. آقاي «دونالد ترامپ» اين خانه را در كنار اقيانوس و طبيعت زيباي آن ساخت و در معرض فروش گذاشت. اين قصر كم‌نظير داراي كف مرمرين است و يك سالن بسيار مجلل دارد كه اقيانوس از پنجره‌هاي قدي آن به راحتي قابل مشاهده است.
    با اين‌كه اين خانه‌ها بسيار مجلل و زيبا هستند ولي گاه در سايه همسايگان خود كوچك جلوه مي‌‌كنند. اين يك واقعيت است زيرا قصه ملكه انگلستان، «و يندسوركسل» در نزديك عمارت «آپ داون كورت» واقع شده است.
    املاك جديد همواره در سراسر دنيا در حال پيدايش هستند. دو خانه تاثيرگذار و تحسين برانگيز به تازگي در استانبول ساخته شده است. كه يكي از آنها صد ميليون دلار ارزش دارد. خانه‌هاي ديگري نيز سال به سال به ليست‌هاي گذشته افزوده مي‌‌شوند ولي واقعيت اين است كه تعداد كساني كه توانايي آن را دارند كه دست به چنين معامله‌هاي عظيمي بزنند به نسبت خانه‌ها كم است. در اين جا تعدادي از گران‌ترين عمارت‌هاي دنيا را نام مي‌‌بريم:
    
    1-آپ داون كورت:
     اين عمارت باقيمت 139 ميليون دلار در «ويندلزهام» در كشور انگلستان واقع است. اين خانه در دو سال متوالي گران قيمت‌ترين خانه دنيا لقب گرفته است و هيچ شكي در آن نيست. دور تا دور اين عمارت خالي از سكنه 103 اتاق و پنج استخر قرار دارد و داراي يك سالن پنجاه نفره سينما است. در ساخت كف كتابخانه اين قصر از پنجاه قيراط طلا استفاده شده است و راهروهاي آن پوشيده از مرمر سرخ است. اين عمارت داراي زمين اسكواش، سالن بولينگ و زمين تنيس اختصاصي است. كسي كه در اين خانه زندگي كند احتياجي به خروج از آن ندارد. مگر اين‌كه بخواهد با ملكه انگلستان كه در همسايگي او زندگي مي‌‌كند ملاقات كند.
    
    2- استاروود استيت:
     قيمت اين خانه 135 ميليون دلار است و در «كلورادو» واقع است. اين خانه داراي سيستم امنيتي مرتبط با F8I و CIA است و داراي استخر و جكوزي مسقف است و سقف آن به گونه اي نور پردازي شده است كه شخص شناگر فكر مي كند زير آسمان پر ستاره مي باشد. اين خانه داراي پاسيوي روباز، زمين تنيس، اتاق بيليارد، سالن ورزش با تجهيزات كامل، اتاق تلويزيون و كتابخانه مجهز به پروژكتور و پرده سينما، اتوشويي، پانزده اتاق خواب، شانزده حمام، استبل، چندين ساختمان كوچك‌تر و اتاق‌هاي مهمانان است. صاحب اين خانه شاهزاده بندربن‌سلطان‌بن عبدالعزيز سفير سابق عربستان در آمريكاست.
    
    3-عمارت دولاميتاي:
     با قيمت 125 ميليون دلار كه در ساحلي از درختان نخل واقع است، سومين خانه گران‌قيمت دنيا محسوب مي‌‌شود و در فلوريدا قرار دارد. صاحب خوشبخت اين خانه «دونالد ترامپ» كه اين عمارت هشتاد هزار فوت مربعي ساحلي را در سال 2004 و در يك حراجي از يك مقام دولتي به قيمت 25/41 ميليون دلار خريد. اين عمارت داراي سالن اجتماعات، گالري و هنرهاي زيبا و استخر شنايي به طول صد فوت است.
    
    4-واتر فرانت استيت:
     كه قيمت آن صد مليون دلار است. اين خانه در تركيه و در شهر استانبول درست كنار تنگه بسفر واقع است. واتر فرانت استيت در سي‌هزار فوت مربع زمين ساخته شده است و فضاي مسكوني آن با وجود 64 اتاق كاملا بزرگ است. اين خانه داراي مجمسه‌‌ها، گچ‌بري‌هاي مطلا و چلچراغ‌هاي كريستال است. واتر فرانت استيت يك اسكله اختصاسي منحصر به فرد نيز دارد.
    
    5-عمارت تاپ رك:
    درحال حاضر گران قيمت‌ترين خانه لندن و انگلستان محسوب مي‌‌شود و قيمت آن 92 ميليون دلار تخمين زده شده است. اين خانه براي يك كارخانه‌دار به نام «هاليس تاپ رك» كه از اهالي تركيه بود، ساخته شد و زمين آن 28 هزار فوت مربع است. اين قصر نئوكلاسيك داراي پاركينگ زيرزميني، پلكان مارپيچ بزرگ و شيك، چهار آشپزخانه و يك سالن بزرگ هشتاد فوتي است. اين خانه داراي يك مركز تفريحي اختصاصي، استخر شنا، حمام عمومي و سونا و هشت‌هزار فوت زمين مرتع است. چندين آپارتمان نيز براي سكني گزيدن مهمانان و خدمه در نظر گرفته شده است.
    
    6-عمارت سه بركه:
     اين عمارت در منطقه بريج همپتون در نيويورك قرار دارد. اين خانه در بيش از هشت‌هزار متر مربع احداث شده و نام‌گذاري آن به خاطر وجود بركه‌هاي طبيعي زيباي آن است. اين عمارت داراي زمين گلف اختصاصي، چهارده باغ گل، استخري به طول هفتاد و پنج فوت و خانه مهمانان است. ساختمان اصلي كه به وسيله «آلن گرين‌برگ» آرشتيكت معروف آمريكايي ساخته شده است، داراي يك سالن با سقف گنبدي شكل به ارتفاع 28 فوت است. عمارت سه بركه ده اتاق خواب، سالن مشرف به زمين گلف، چهارده حمام، سه بركه پر از ماهي، زمين تنيس چمن‌كاري شده و آسانسور داخلي است. قيمت اين خانه فقط 75 ميليون دلار است.
    
    7-عمارت پورتابلو:
     قيمت اين خانه نيز مثل عمارت سه بركه 75 ميليون دلار است. اين خانه سه قسمتي در كنار ساحل اقيانوس واقع است و در سال 2002 ساخته شده است. «پورتابلو» هشت اتاق خواب و ده حمام با تجهيزات كامل است. و در فضايي كاملا مدرن احداث شده است. معماري منحصر به فرد اين خانه انسان را به ياد صدف مارپيچ حلزون مي‌‌اندازد. و اتاق‌ها دور تا دور اين صدف قرار دارند.
    
    8-پنت‌هاوس پي‌ير:
    پنت هاوس پي‌ير بر فراز يكي از گران‌قيمت‌ترين هتل‌هاي نيويورك قرار دارد. اين آپارتمان تريبلكس داراي يك سالن جشن و يك سالن بزرگ با پنجره‌هاي فرانسوي با ارتفاع بيست فوت كه منظره زيباي شهر پرزرق و برق نيويورك از آن ديده مي‌‌شود، است. اين خانه كه ملك شخصي سرمايه‌دار نويسنده‌اي به نام «مارتين زيويگ» است يك كتابخانه مدرن، سردابي ويژه نگهداري نوشيدني‌ها، پلكان مرمر سياه و حمام‌هاي مرمرين دارد. قيمت اين پنت‌هاوس هفتاد ميليون دلار است.
    
    9-لاكسلي‌هال:
     عمارت لاكسلي‌هال با قيمت 65 ميليون دلار در كاليفرنيا واقع است. در حقيقت اين خانه شش اتاق خواب كه در ده هزار فوت مربع زمين ساخته شده است داراي مناظر نفس‌گيري از سان‌فرانسيسكو، جزيره انجل، گلدن گيت بريج و خليج است. اين خانه در اواخر قرن گذشته ساخته شده است و سقف اتاق‌هاي آن به ارتفاع پانزده فوت است. معماري زيباي آن و استفاده از برنز با وجود نور‌پردازي‌هاي مدرن زيبا‌تر جلوه مي‌‌كند. اين عمارت داراي درهاي برنز، ستون‌هايي از سنگ‌هاي محلي، آشپزخانه‌هاي مجهز، فواره‌برنزي به سبك قديمي كه نماي آن از سالن اصلي قابل مشاهده است، سيستم كامپيوتري و امنيتي و دوربين‌هاي مدار بسته، حمام‌هاي تمام مرمر و استخر و سونا و جكوزي است.
    
    10-اوشن فرانت استيت:
     قيمت اين خانه نيز 65 ميليون دلار آمريكاست و در «ماليبو» ساخته شده است. شايد اين قيمت در ابتدا اندكي بالا به نظر برسد ولي و قتي ساختمان را از نزديك‌ ببينيم مي‌‌فهميم كه واقعا ارزش اين پول را دارد. اين عمارت هفت خوابه در كنار نماهاي زيبايي از اقيانوس، 28 هزار متر مربع زمين دارد. و داراي پرتگاهي زيبا و اختصاصي با دو زمين سواركاري و استبل، يك استخر و يك زمين تنيس است و ساحل اختصاصي دارد.
    
    11-عمارت گلد كاست:
    قيمت اين خانه نيز 65 ميليون دلار آمريكا تخمين زده شده است. عمارت گلدكاست در سان‌فرانسيسكو واقع است. نماي آن به سبك فرانسوي است و هنوز دو سال ديگر تا پايان ساخت آن باقي است. اين ويلاي نئوكلاسيك و زيبا دو سال پيش به قيمت 32 ميليون دلار فروخته شد و همسايه‌هاي آن نيز افرادي بسيار سرمايه‌دار و متمول هستند.
    
    
    

    
    

    
    

    
    

    
    

    
    

    
    

    
    

    
    

    
    

    
    منبع: FORBES
    فاطمه عبدوسي

    

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi