حل مشكلات مالي جكسون

 

حل مشكلات مالي جكسون - چهارشنبه 30 فروردين 1385


هموطن:"مايكل جكسون"، ستاره پاپ، براي غلبه بر مشكلات مالي اش به توافقي با شركت سوني رسيد.

جكسون به خاطر حفظ سهامش در مجموعه‌‏اي از آثار بيتل‌‏ها كه مشتركا به او و شركت سوني تعلق داشت در ماه دسامبر 200 ميليون دلار بدهكار شد.

بنا به گزارشاتي كه در نشريات "وال استريت جورنال" و "نيويورك تايمز" به چاپ رسيد، "جكسون" ناچار است 50 درصد سهامش در اين مجموعه را به سوني بفروشد و در نتيجه فقط 25 درصد آن براي خودش بماند.

در اين مجموعه كه گفته مي‌‏شود ارزش آن بيش از يك ميليارد دلار است، 200 ترانه از بيتل‌‏ها و ترانه‌‏هايي هم از "باب ديلن"، "جوني ميشل" و "استيوي نيكس" وجود دارد.

حقوق بيتل‌‏ها در سال 1969 توسط شركت بريتانيايي اي تي وي ATV از ناشرش خريداري شد، مالكيت ATV سرانجام به "رابرت هلمز" استراليايي رسيد كه او هم سال 1985 آن را به قيمت 5/47 ميليون دلار به "مايكل جكسون" فروخت .
"مايكل" طي سال هاي بعد سهامش را با سوني نصف كرد، البته "جكسون" سهمي 50 درصدي هم در ترانه هاي جديد اضافه شده به اين مجموعه دارد. حقوق بيتل ها در حال حاضر دو سوم كل ارزش مجموعه است.
"گراهام نلسون"، مشاور "جكسون"، طي بيانيه اي در بحرين گفت: "جكسون" به كمك سوني تغييراتي در امور مالي اش داده است، او پس از مذاكراتي با موسسات مختلف اقتصادي به اين نتيجه رسيد كه دوباره با گروه فورتلس سرمايه گذاري كند.
لازم به ذكر است، "فورتلس" قرار بود در صورتي كه "جكسون" قادر به پرداخت بدهي اش نباشد، سهم وي را از سوني ATV بخرد.

 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved