معرفي سايتهاي ارائه دهنده کتب الکتروني

 
     
  معرفي سايتهاي ارائه دهنده کتب الکتروني  
 

1) پايگاه دريافت کتب الکترونيکي http://www.downloadbook.org

 

اين پايگاه در شاخه هاي زير به ارائه کتب الکترونيکي مي‌پردازد :

معارف قرآن، پيامبران الهي، حكايات، مباني، معصومين، ادعيه و روايات،  اجتماعي، اولياء الله، انسان سازي، تاريخ، معارف و موضوعات گوناگون ديگر.

همچنين داراي امکانات زير نيز مي‌باشد:

منابع صوت و تصوير:

در اين قسمت سعي شده است سخنراني هاي اخلاقي و قرآني علماي بزرگ به صورت فشرده (Zip) شده آورده شود. بعد از دريافت ميتوانيد آنها را باز (Unzip) نموده و مورد استفاده قرار دهيد.

منابع نرم‌افزاري:

سعي شده است نرم افزارهايي ارائه شود كه مورد نياز اغلب كاربران بوده و تقريبا با تمام سيستمها (از نظر سخت افزاري) كارايي داشته باشند.  
بدليل آنكه بعضي از نرم افزارها از نظر حجم سنگين بوده و دريافت آنها به صورت يكجا مشكل ميباشد لذا آنها به دو يا چند بخش تقسيم (
Split) شده تا دريافت آن براي كاربران راحتر و سريعتر انجام شود.  سپس كافي است فايل كوچكي كه تحت نام (Batch File) آمده است را دريافت و در كنار ديگر فايلهاي نرم افزار قرار دهند و بعد آن را اجرا نمايند تا به طور خودكار قسمتهاي نرم افزار با هم تركيب (Merge) شده و فايل كامل نرم افزار را به شما ارائه دهند.

جستجو کتاب بر حسب نام نويسنده‌ :

همچنين شما مي‌توانيد بر اساس نام نويسنده مورد نظرتان، به انتخاب کتابهاي موجود ايشان در اين سايت بپردازيد. قابل ذکر است که همه کتابهاي هر نويسنده، هنوز بطور کامل در اين سايت آماده نشده است. براي دانلود و ذخيره فايل کتابها بهتر است که از نرم‌افزارهاي دانلود مثل Download Accelerator استفاده نماييد.

 

2) قفسه (کتابخانه مجازي فارسي)       http://www.ghafaseh.com

 

اين پايگاه کتب الکتروني خود را در شاخه هاي ادبيات، علوم، دين و فلسفه و در نهايت کامپيوتر ارائه مي‌نمايد.

اين پايگاه امکاناتي از قبيل جستجو کتاب، دريافت نرم افزار، گروه اطلاع رساني و غيره و همچنين ارائه اخبار کوتاه علمي-فرهنگي دارد.

 

3) پارس تک (موتور جستجوگر کتب الکتونيکي فارسي)   http://www.parstech.org

 

اين پايگاه کتب الکتروني خود را در شاخه هاي زير ارائه مي‌نمايد (تعداد کتب موجود در هر شاخه داخل پرانتز آمده است) :

ادبیات (۷۵)، سیاست (۱۸)، تاریخ (۱۳)، مذهب (۴۸)، کامپیوتر (۴۹)، پزشکی (۶)، روانشناسی (۱۰) و متفرقه (۷).

اين پايگاه داراي قابليت خوبي در جستجوي کتاب بر حسب عنوان، موضوع و نويسنده مي‌باشد.

 

 

کتابخانه‌ها و وبلاگهاي ديگري نيز وجود دارد که از نظر کمّي، تعداد بسيار زيادي (بعضاً بيش از 1500 عنوان) کتب الکترونيکي فارسي از کتب مذهبي گرفته تا کتب سياسي و اجتماعي در اختيار کاربران قرار مي‌دهند. ليکن بدليل عدم پايبندي گردانندگان اين پايگاهها به اعتقادات و فرهنگ ايراني و اسلامي و نيز عدم وجود خط قرمزي براي ارائه کتاب، کتب منحرف کننده و بعضاً غير اخلاقي بيشماري در ليست کتابهايشان به چشم مي‌خورد که مجبورم از معرفي اين پايگاهها چشم بپوشم.

 

در پناه حق

حميد قدرت‌بين



منبع
 
 

 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved