برچسب

با بهره‌گيري از اين ترفند مي‌توانيد تصاوير دلخواه خود را به راحتي تزئين كرده و با تهيه برچسب و چسباندن آن به يكي از قسمت‌هاي تصويرتان آن را تغيير دهيد. با اجراي اين ترفند با ابزار ديگري نيز آشنا خواهيد شد.‌

1- تصويري را انتخاب كنيد (در اينجا تصوير يك اتومبيل انتخاب شده است) سپس تصويري را كه مي‌خواهيد به عنوان برچسب از آن بهره گيريد، باز كنيد (در اينجا تصوير يك اژدها انتخاب شده است.)

 

2- با ابزار Magnetic Lasso Tool‌ تصوير اژدها را انتخاب كرده (شكل 2)، با فشار دادن كليـــــد Ctrl+C ‌آن را كپـــــي كرده و با فشار دادن كليد Ctrl+V ‌در تصوير اتومبيل Paste ‌كنيد.

3- حال كليد T‌ را فشار دهيد تا ابزار Free Transform‌ فعال شود. مي‌توانيد اين گزينه را از طريق منوي Edit‌ نيز فعال كنيد. با انجام اين كار، كادري اطراف تصوير شما ايجاد مي‌شود كه بدين وسيله مي‌توانيد تصوير را به دلخواه تغيير داده و در جــــاي مورد نظرتان قرار دهيد. براي اين كار كليد Ctrl‌ را نگهداشتـه و نشانگر ماوس را روي يكي از گوشه‌هاي كادر كه قصد داريد حركت دهيد، قــــرار داده آن را درگ كنيد. براي تغيير سايز مي‌توانيد از تمام گوشه‌ها و نقاط مشخص شده، بهره گيريد. (شكل3)

4- بعد از اينكه تصوير را به‌اندازه و قالب مورد نظر درآورديد، كليد Enter‌ را فشار دهيد تا تغييرات شما اعمال شود.

5- حال وارد منوي Filter‌ شده و از Blur‌ گزينه Gaussian Blur‌ را انتخاب كنيد. (شكل 4) وقتي كادر مورد نظر باز شد، عدد 005 را وارد كرده و OK‌كنيد.

6- سپس در پــالت Layer‌ وارد Blend Mode ‌شـــده و Multiply ‌را انتخاب كنيد. (شكل 5) ميزان Opacity ‌را به 75% برسانيد. اكنون كار شما آماده است و مي‌توانيد اين ترفنــــد را در بخش‌هــــاي ديگر اتومبيل نيز براي تزئين آن انجام دهيد. (شكل 6)

 

منبع: ماهنامه وب

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved