بلندترین زن جهان

یائو دیفین (Yao Defen) که بلند ترین زن جهان شناخته شده است هم اکنون بعلت ابتلا به تومور مغزی در بیمارستان شانگهای چین ( Shanghai) بستری می باشد.


یائو که یک روستا زاده و از خانواده فقیری در شرق چین است، در حدود 2.36 سانتمیتر قد دارد. دکترهای چینی میگویند که وی از سندی آلن (Sandy Allen) که در ایالات متحده در لیست بلندترین مردان جهان قرار دارد 5 سانتمیتر بلندتر است.

 

یائو از توموری که در غده هیپوفیز او قرار دارد رنج میبرد، این تومور سبب تحریک غده هیپوفیز و تولید بیش از حد هورمون رشد شده و موجب ضعیف شدن استخوانهای وی گشته است.

یائو در بیمارستان گفته است که امیدوارم استخوانهایم بهبود یابند اما نگران هستم که دکترها قادر به انجام این کار نباشند وی میگوید من هرگز نمیتوانم زندگی طبیعی داشته باشم اما امیدوارم که بتوانم کارهای ساده ای از قبیل خرید و پخت و پز را انجام دهم .

برادر وی میگوید در حال حاضر دکترها در صدد کنترل هورمون رشد یائو هستند و در نیمه سال آینده وی تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت. پزشک معالج وی میگوید که بدن او به داروها پاسخ مثبت داده و انتظار میرود پس از عمل جراحی اندازه این تومور حدود 30 % کاهش یابد.

او بیشترین رشد خود را در دوران کودکی داشته و از مشکلاتی مثل بزرگ شدن قلب، پوکی استخوان، شکنندگی و ضعف استخوانها رنج میبرد.

یائو برای حمایت از مادرش در یک سیرک کار میکرد و زمانیکه مشکلات وی در سطح جهانی مطرح شد توانست برای معالجه رایگان در بیمارستان بستری شود.


منبع: abcnews.com

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved