فوربس معرفي كرد

جوانترين ميلياردرهاي جهان 

مترجم: شادي آذري - وقتي پرنس آلبرت فون تورن آند تاكسيس به 18 سالگي رسيد، يكي از بزرگترين ثروت‌هاي اروپا را شامل املاك و مستغلات فراوان، يك پورتفوليوي سهام ارزشمند و مجموعه‌اي از آثار هنري نفيس را به ارث برد.

دبيرستان باعث شد اين پرنس خوش‌قيافه به رم برود و پس از آن ادامه تحصيل در دو رشته اقتصاد و دين‌شناسي او را به اسكاتلند كشاند.

هم‌اكنون اين پرنس ليسانسيه 23 ساله با 2ميليارد دلار خود نيمي از وقتش را در قصر خانوادگي مي‌گذراند و نيمي ديگر را در تورهاي يك ليگ ايتاليايي مسابقات اتومبيل‌راني سپري مي‌كند.

اين زندگي نوع خاصي از انواع زندگي است. در ميان 793 ميلياردري كه فوربس در سال 2006 يافت، تنها 11 نفر از آنها يا يك درصدشان زير 35 سال سن دارند.

 از ميان آنها پنج نفر ثروتشان را از طريق موروثي به دست آورده‌اند كه پرنس آلبرت در زمره آنان است. اما شش نفر از اين ميلياردهاي جوان ثروتشان را خود به دست آورده‌اند.

ثروتمندترين اين جوانان موسسان گوگل يعني سرگئي براين 32 ساله و لري پيج 33 ساله است كه مركز تكنولوژي خود را در پاركينگ خانه يكي از دوستان در سال 1998 راه‌اندازي كردند.

در اين فهرست فوربس، تنها چهار نفر در دهه دوم زندگي خود به سر مي‌برند كه هيچيك از آنها خود ثروتشان را به‌وجود نياورده‌اند، بلكه آن را به ارث برده‌اند.

سه نفر از آنها فرزندان رفيق حريري هستند كه در بمب‌گذاري يك خودرو جان سپرد. فرزندان حريري به همراه مادرشان ثروت پدر را صرف تجارت و سياست نموده‌اند.

ايمن بخش فعاليت‌هاي تكنولوژي ثروت خانوادگي را برعهده گرفته است.

خواهرش هند كه جوانترين ميلياردر جهان و تنها زن زير 35 سال در ميان ميلياردرهاي جهان است. در رقابت‌هاي اخير انتخابات پارلماني برادرش در لبنان به فعاليت‌هاي سياسي پرداخته‌ است.

 

نام: هنريك كنستانتينو

سن: 34

زمينه فعاليت: حمل و نقل

منبع درآمد: شركت هواپيمايي جي اُ ال

دارايي خالص: 1/1ميليارد دلار

تابعيت: برزيلي

وضعيت تاهل: مجرد

وضعيت تحصيلي: -

هنريك يكي از اعضاي هيات مديره شركت هواپيمايي جي اُ ال است كه پروازهاي كم هزينه براي مسافت‌هاي دور را ارائه مي‌دهد. او برادر مديركل اين شركت به نام اوليويرا است و آنها به اتفاق دو برادر ديگرشان به نام‌هاي جوكيوم و ريكاردو سهام اين شركت را در اختيار دارند.

 هنريك صاحب 74درصد از سهام شركت است. ارزش سهام اين شركت پس از عرضه عمومي در ماه ژوئن سال 2004 به سه برابر افزايش يافت.

 

نام: آندري ملنيشنكو

سن: 34

زمينه فعاليت: گوناگون

منبع درآمد: بانكداري – انرژي

دارايي خالص: 7/2ميليارد دلار

تابعيت: روسي

وضعيت تاهل: متاهل – بدون فرزند

وضعيت تحصيلي: ترك تحصيل از دانشگاه دولتي حمل و نقل ريلي مسكو

آندري پسر فيزيكدان معروف شوروي سابق، ملنيشنكو است. او كه مشغول تحصيل رشته فيزيك در دانشگاه دولتي مسكو بود، در سال 1991 ترك تحصيل كرد و به همراه گروهي از هم كلاسي‌هاي خود، شروع به فروش كامپيوتر و تشكيل زنجيره‌اي از صرافي‌ها نمود. او در سال 1993 بانك ام دي ام را تاسيس كرد كه بعدها حساب‌هاي بانكي غول نفتي روسيه يعني رومن آبراموويچ و ساير تجار را در خود جاي داد. در سال 2000 گروهي را با همراهي تاجر فلزات، سرگئي پوپوف تشكيل داد و به‌وسيله آن يك امپراتوري صنعتي براي خود ايجاد كرد كه اكنون در زمينه‌هاي مواد شيميايي، زغال‌سنگ و كارخانه ذوب فولاد فعاليت دارد و 6درصد از سهام شركت برق روسيه را نيز در اختيار دارد. اما او ديگر نمي‌تواند به كلاس‌هاي دانشگاهي خود بازگردد و ديگر يك دانشجو محسوب نمي‌شود. در سپتامبر سال 2005 او با يك دختر صربستاني به نام الكساندرا كوكوتوويچ طي مراسمي بسيار باشكوه، ازدواج كرد.

 

نام: سرگئي پوپوف

سن: 34

زمينه فعاليت: گوناگون

منبع درآمد: بانكداري – انرژي

دارايي خالص: 7/2 ميليارد دلار

تابعيت: روسي

وضعيت تاهل: متاهل بدون فرزند

وضعيت تحصيلي: ليسانس از موسسه پلي‌تكنيك اورالز

سرگئي در ابتدا به اين منظور مشغول به تحصيل شد كه يك مهندس برق شود، اما اين رشته را با هدف تجارت ترك كرد.  او طي دهه 90 ميلادي، راه خود را در جهان فلزات و تجارت نفت در منطقه اورال و سيبري يافت.  او به عنوان يك مشتري بانك ام دي ام با صاحب اين بانك ملنيشنكو آشنا شد.

 پس از برچيده شدن روبل در سال 1998 او توانست ملنيشنكو را متقاعد سازد كه كارخانه‌هاي فولاد، شركت‌هاي مواد شيميايي و معادن ذغال‌سنگ روسيه را بخرد.  ام دي ام به تازگي به بخش‌هاي مختلف تقسيم شده است.  پوپوف هم اكنون عضو هيات‌مديره شركت ذغال‌سنگ سووك، توليدكننده كود شيميايي به نام يوروچم و بانك ام دي ام است.

 

نام: هند حريري

سن: 22

زمينه فعاليت: گوناگون

منبع درآمد: موروثي

دارايي خالص: 4/1ميليارد دلار

تابعيت: لبناني  

وضعيت تاهل: مجرد

هند كوچك‌ترين فرزند رفيق حريري است كه در ژوئن گذشته از دانشگاه لبناني – آمريكايي در بيروت فارغ‌التحصيل شد.

او در انـتـخـابـات اخـير لبـنان براي برادرش سعد به مبارزات انتخاباتي پرداخت.

هند كوچك‌ترين فرد در فهرست ميليارد‌هاي فوربس است و ماه‌ها پس از دومين فرد جوان اين فهرست يعني آلبرت فون تورن آند تاكسيس به سن 23سالگي مي‌رسد.

 

نام: آنوراگ ديكشيت

سن: 34

زمينه فعاليت: -

منبع درآمد: معاملات و بازي‌هاي آن‌لاين

دارايي خالص: 3/3ميليارد دلار

تابعيت: هندي

وضعيت تاهل: متاهل- داراي يك فرزند

وضعيت تحصيلي: ليسانس

اين مهندس توسعه به غول‌ بازي‌ها و معاملات اينترنتي تبديل شده است و 32درصد از سهام بازي‌هاي اينترنتي پارتي گيمينگ را در اختيار دارد. او كه فارغ‌التحصيل مهندسي علوم كامپيوتري از موسسه هندي تكنولوژي در دهلي‌نو است، در ابتدا با كار در شركت‌هاي كامپيوتري فعاليت خود را آغاز كرد. يك‌سال پس از تاسيس شركت آمريكايي استارلوك در سال 1997 به آن پيوست. در آن هنگام آنوراگ 25 ساله بود. او نرم‌افزار مسابقات اين شركت را نوشت كه به شركت‌كنندگان سراسر جهان اين امكان را مي‌داد كه در يك بازي شركت كنند. در ژوئن گذشته سهام اين شركت به عرضه عمومي رسيد. اكنون او مدير عمليات اين شركت است.

 

نام: لري پيج

سن: 33

زمينه فعاليت: تكنولوژي

منبع درآمد: گوگل

دارايي خالص: 8/12ميليارد دلار

تابعيت: آمريكايي

وضعيت تاهل: مجرد

وضعيت تحصيلي: ليسانس از دانشگاه ميشيگان، فوق‌ليسانس از دانشگاه استنفورد

او به همراه شريك خود سرگئي بر‌اين موسس گوگل هستند. از هنگام عرضه عمومي سهام اين شركت در سال 2004 افزايش ثروت او از رقبايش يعني بيل‌گيتس و پل‌آلن بيشتر شد. هنگامي كه اين شركت با دولت چين وارد معامله شد، انتقادات شديدي به آن وارد شد، اما موتور جست‌وجوي پرطرفدار آن اين روز‌ها 110ميليون نفر كاربر چيني را آنقدر جذب خود كرده كه به پركاربرترين موتور جست‌وجو در ميان آنان تبديل شده است. براين كه يك دانشجو و مهاجر روسي بود، در سال 1998 كار خود را از يك پاركينگ كوچك متعلق به يكي از دوستانش شروع كرد. اكنون بر اين رييس تكنولوژي آن و پيج رييس بخش محصولات آن است. اين دو غول ديجيتال‌ سهام خود را به قيمت يك‌ميليارد دلار فروختند.

 

نام: سرگئي براين

سن: 32

زمينه فعاليت: تكنولوژي

منبع درآمد: گوگل

دارايي خالص: 9/12ميليارد دلار

تابعيت: آمريكايي

وضعيت تاهل: مجرد

وضعيت تحصيلي: ليسانس از دانشگاه مريلند، فوق‌ليسانس از دانشگاه استنفورد

سرگئي به همراه شريك خود، لري پيج، براي گوگل شروع به فرهنگ‌سازي و تاسيس آن نمود و خيلي زود رشد شركت آنها از رشد شركت متعلق به بيل‌گيتس و پل آلن پيشي گرفت.

جست‌وجوگر گوگل اكنون در ميان 110ميليون نفر كاربر چيني پرطرفدارترين جست‌وجوگر به شمار مي‌رود. فروش اخير سهام گوگل به ميزان 4ميليارد دلار شايعاتي را درباره جذب ساير شركت‌ها توسط اين شركت قوت بخشيده است. از جمله اين شركت‌ها مي‌توان به تي‌آي‌وي‌ا، موتور جست‌وجوي چيني و شركت اينترنت تلفني اشاره كرد. براين در دانشگاه استنفورد با پيج آشنا شد. اما او ترك تحصيل كرد و در پاركينگ يكي از دوستانش شركت گوگل را راه‌ انداخت. سپس گام‌هاي بزرگ‌تري برداشت و اريك‌ اشميت را به عنوان مديرعامل فني استخدام كرد. براين و پيج تاكنون سهام شركتشان را تا بيش از يك‌ميليارد دلار فروخته‌اند.

 

نام: ايمن حريري

سن: 27

زمينه فعاليت: تكنولوژي

منبع درآمد: موروثي

دارايي خالص: 7/2ميليارد دلار

تابعيت: عربستان سعودي

وضعيت تاهل: متاهل داراي يك فرزند

وضعيت تحصيلي: ليسانس از دانشگاه جورج تاون

ايمن يكي از پنج فرزند نخست‌وزير اسبق لبنان، رفيق حريري است. همه اين فرزندان كه نام‌هايشان بهاء، سعد، فهد و هند است و مادرشان نزك در فهرست ميلياردرهاي جهان جاي دارند. ايمن در اين ميان به فعاليت در زمينه تكنولوژي اشتغال يافت. او به تازگي به خاطر خصوصي‌سازي كنسرسيوم ماهواره اينتل‌ست و شركت حريري ساوت افريكن به موفقيت‌هاي چشمگيري دست يافته است. از سوي ديگر او مديريت شركت نرم‌افزارهاي مديريتي اپوك را به عهده گرفته است و به عنوان مشتري، قراردادي را در سال 2004 براي خريد فرودگاه بين‌المللي دبي به امضا رسانده است.

 

نام: فهد حريري

سن: 25

زمينه فعاليت: گوناگون

منبع درآمد: موروثي

دارايي خالص: 7/2ميليارد دلار

تابعيت: لبناني

وضعيت تاهل: مجرد

فهد پسر كوچك رفيق حريري است كه به اتفاق مادر و خواهر و برادرانش در فهرست ميلياردرهاي جهان
جاي دارد.

 او عضو هيات‌مديره شبكه تلويزيوني فيوچر بيروت است كه يك شبكه ماهواره‌اي با پوششي در سطح كل خاورميانه است و توسط پدر فهد در سال 1992 تاسيس شده است.

 فهد كه در نزديكي مادرش نزك در پاريس زندگي مي‌كند يك استوديوي طراحي مبلمان و ساير تجهيزات را در اختيار دارد.

 

نام: آلبرت فون تورن آند تاكسيس

سن: 22

زمينه فعاليت: گوناگون

منبع درآمد: موروثي

دارايي خالص: 9/1ميليارد دلار

تابعيت: آلماني

وضعيت تاهل: مجرد

آلبرت جوان‌ترين مرد در فهرست ميليارد‌هاي جهان است.

او در روز تولد هجده سالگي‌اش در ژوئن سال 2001 اين ثروت را به ارث برد.  اموال او شامل املاك و مستغلات بسيار، يك مجموعه هنري با ارزش و يك شركت تكنولوژي است.

سرزمين جنگلي 30هزار هكتاري او در آلمان يكي از بزرگ‌ترين املاك جنگلي اروپا به شمار مي‌رود.

 او در يكي از قصر‌هاي خانوادگيشان به نام اشلاس امرم به همراه مادرش گلوريا و خواهران بزرگش مارياترزيا و اليزابت زندگي مي‌كند.

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved