گزارش تصويري از لبخندها و اشکهاي جام جهانی 2006

تیم ملی فوتبال ایتالیا قهرمان مسابقات جام جهانی 2006 آلمان شد . پس از تساوی دوتیم پس از 120 دقیقه تلاش تعیین قهرمان جام هجدهم به ضربات پنالتی کشید .
در ضیافت پنالتی ها تیم ایتالیا هر 5 ضربه خود را درون دروازه "بارتز" جای داد اما "تره زگه" پنالتی دوم فرانسه را به تیر دروازه "بوفون" کوبید تا ایتالیا با پیروزی 5 بر 3 مقابل فرانسه قهرمان هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی شود .
در ضربات پنالتی پیرلو، ماتراتزی ، دروسی ، دل پیرو و گروسو برای ایتالیا گلزنی کردند و پنالتی های فرانسه توسط ویلتورد ، آبیدال و سانیول به ثمر رسید . تنها پنالتی فرانسوی ها را "تره زگه" از دست داد .

 

در پایان این دیدارمراسم اهداء جام قهرمانی برگزارشد و کاناوارو کاپیتان ایتالیا جام قهرمانی را بالای سر برد و بازیکنان ایتالیا همراه تماشاگران خود به جشن و پایکوبی پرداختند .

زین الدین زیدان به عنوان بهترین بازیکن جام جهانی 2006 انتخاب شد

هافبک مسلمان تیم ملی فوتبال فرانسه به عنوان بهترین بازیکن هجدهمین دوره مسابقات جام جهانی انتخاب شد.
زین الدین زیدان که در کسب عنوان نایب قهرمانی تیم فوتبال فرانسه نقش بسیاری داشت از سوی کمیته برگزار کننده رقابتهای جام جهانی به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد و جایزه ویژه خود را دریافت کرد.
زیدان در بازی شب گذشته تیمش برابر ایتالیا تنها گل تیم ملی فرانسه را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرد اما در دقایق پایان بازی به خاطر حرکتی ناشاسیت و دروقت اضافه با کارت قرمز داور اخراج شد.
مطبوعات فرانسه امروز با تمجید از عملکرد زیزو بازیکن افسانه ای خود از او به خاطر ارائه بازیهای قابل قبول و تحسین برانگیز در جام جهانی تشکر و تمجید کردند. زیدان پس از این رقابتها برای همیشه با دنیای توپ گرد خداحافظی کرد و به تاریخ پیوست.

یک میلیارد نفر دیدار فینال جام جهانی را تماشا کردند

دیدار نهایی هجدهمین دوره رقابت های جام جهانی را یک میلیارد نفر به صورت مستقیم از سراسر جهان تماشا کردند. دیدار نهایی رقابت های جام جهانی شب گذشته در ورزشگاه برلین برگزار شد و براساس اعلام منابع آماری رقابتهای جام جهانی، یک میلیارد نفر از 207 کشور جهان این دیدار را به طور مستقیم از تلویزیون نظاره کردند. با این حساب دیدار فینال جام جهانی رکورد پربیننده ترین رویداد ورزشی جهان را از آن خود کرد.
بر پایه این گزارش ، کوفی عنان دبیر کل سازمان ملل متحد ، بیل کلینتون رییس جمهور سابق آمریکا و ژاک شیراک رییس جمهور فرانسه در میان 69 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه حضور داشته و این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.
گزارش تصويري زير از لبخندها و اشکهاي جام هجدهم مي باشد .




















 

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved