هکر انگلیسی‌ به سری ترین اطلاعات ارتش آمریکا دست پیدا کرد

گری مک کینون هکر انگلیسی که در حال زیر و رو کردن سایت ناسا برای فرو نشاندن عطش خود در مورد ماهیت بشقاب پرنده ها بود ناخواسته موفق به کشف و مشاهده بخشی از سری ترین اسناد فعالیتهای برنامه ریزی شده نظامی آمریکا برای سال های آتی شد. وی که در سال 1966 در شهر گلاسکوی اسکاتلند به دنیا آمده اطلاعات بسیار حساسی را در مورد پروژه های عظیم فضایی مشترک ناسا و ارتش آمریکا به دست آورده و با این کار خود آمریکایی ها را به شدت عصبانی کرده، تا بدان حد که آنان خواستار دستگیری و انتقال فوری او به ایالات متحده شده اند.
چندی قبل دادگاهی در انگلستان وی را به جرم نفوذ به سیستم های دفاعی آمریکا و وارد آوردن 700 هزار دلار خسارت به آن مجرم شناخت. مک کینون در ژوئن سال گذشته در انگلستان دستگیر شد و مقامات آمریکایی می گویند وی از فوریه سال 2001 به مدت یک سال 97 رایانه دولتی حساس و حاوی اطلاعات فوق سری را هک کرده است.
مک کینون در صورت محکومیت قطعی باید دو میلیون دلار جریمه بپردازد و 70 سال را پشت میله های زندان سپری کند. این در حالی است که خود وی معتقد است چون هیچ خسارتی به اسناد ناسا وارد نکرده بنابراین هیچ اتهامی متوجهش نیست.
اما این هکر به چه اسنادی دسترسی پیدا کرده که آمریکایی را تا بدین حد به واکنش وا داشته؟ وی در مصاحبه با Wired گفته: در مرکز فضایی جانسون آمریکا تصاویر ماهواره ای تهیه شده از بشقاب پرنده ها مرتبا مورد بررسی قرار می گیرد. من موفق شدم برخی از این تصاویر را دریافت و مشاهده کنم، البته کارشناسان ناسا متوجه این امر شده و مانع دسترسی من شدند.
وی می افزاید: من سندی با فرمت Excel پیدا کردم که حاوی اسامی و درجه نظامی تعدادی افسر "غیر زمینی" بود که ظاهرا محل استقرار آنها در خارج از زمین بود. برطبق سند مذکور آنها پرسنل نیروی هوایی آمریکا بودند که مشخصاتشان در هیچ جای دیگری به ثبت نرسیده است. سند یاد شده همچنین حاوی اطلاعاتی در مورد تبادل این نظامیان در بین کشتی های نظامی بود که من نظیر آن را در هیچ جای دیگری مشاهده نکرده ام.
مک کینون معتقد است ارتش آمریکا به دنبال تسلط نظامی بر فضاست و البته ممکن است این اسناد مربوط به یک بازی استراتژی نظامی باشد ولی قضاوت در مورد ماهیت حقیقی آن دشوار است.

  منبع خبر : هموطن سلام

 


 

 

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved