شقايق فراهاني: بازي در سريال‌هاي اجتماعي تجربه موفقي نبود


    
    
    
    شقايق فراهاني كه مدت 5 ماه است در سريال تاريخي «كلاه پهلوي» بازي مي‌كند، گفت: بازي در سريال‌هاي اجتماعي براي من به لحاظ حرفه‌اي تجارب موفقي را ثبت نكرد.
    

    اين بازيگر سينما و تلويزيون در گفت‌وگو با ايسنا، با اعلام اين كه ترجيح مي‌دهد از اين پس تنها در مجموعه‌هاي تلويزيوني با موضوعات مذهبي و تاريخي ايفاي نقش كند، در عين حال خاطرنشان كرد: اين كه در سينما يا تلويزيون كار كنم برايم تفاوتي ندارد. مهم اين است كه كار خوبي به من پيشنهاد شود.
    
    وي كه در سريال‌هاي «خانه پدري» و «آخرين آواز ققنوس» به ايفاي نقش پرداخته در پاسخ به پرسشي درباره تفاوت بازي در سريال‌هاي تاريخي و سريال‌هايي كه داستان‌هاي روز دارند، گفت: نمي‌توان گفت بازي كدام نوع از اين سريال‌ها سخت‌تر است چرا كه هر كدام شيريني‌هاي خاص خود را دارد.
    
    شقايق فراهاني درباره‌ي مشكلات بازي در سريال‌هايي كه پيش از اتمام كامل فيلمنامه كليد مي‌خورند، گفت: تا به حال در كاري حضورنداشته‌ام كه سناريوي آن كامل نبوده باشد. فكر مي‌كنم اين اتفاق بيشتر در سريال‌هاي طنز و روتين تلويزيون بيفتد وگرنه مديران تلويزيون هرگز اجازه نمي‌دهند پيش از آن كه متن پروژه‌هاي سنگيني مانند «كلاه پهلوي» به اتمام برسد، كار كليد بخورد.
    
    اين بازيگر كه در سريال «كلاه پهلوي» نقش «مه لقا» را بازي مي‌كند، تجربه حضور در سريالي به كارگرداني سيد ضياء‌الدين دري را مثبت ارزيابي كرد و افزود: آقاي دري به خوبي نقش را به بازيگر تفهيم كرده واو را در ايفاي نقش كمك مي‌كنند به هنگام بازي در سريال «كلاه پهلوي» پس از اين كه متن را خوانده و تمرين مي‌كنم، در صحنه با حس‌هاي ديگري روبه‌رو مي‌شوم كه آقاي دري به من مي‌گويند و مي‌بينم اين حس‌ها چقدر بهتر است.
    
    فراهاني كه از آبان ماه 84 با پروژه‌ي «كلاه پهلوي» قرارداد بسته و تير ماه 85 بازي دراين سريال را آغاز كرده است، به اين پرسش كه آيا پيش توليد طولاني «كلاه پهلوي» براي وي مشكل ايجاد نكرده است پاسخ منفي داد و افزود: من در نقش «مه لقا» از ابتدا تاپايان با گروه همراه نيستم و كار فشرده‌اي ندارم. بنابراين مي‌توانم در خلال بازي در اين سريال كارهاي سينما و تئاتر نيز انجام دهم.
    
    اين بازيگر در پايان در توضيح نقش «مه لقا» در سريال «كلاه پهلوي» خاطرنشان كرد: «مه لقا» زني تهراني است كه با كدخداي ده كه بسيار پولدار است ازدواج مي‌كند. او پس از ازدواج به شهرسامان مي‌رود. اما در آن جا مورد خشم و غضب شوهرش قرار مي‌گيرد و چرا كه در آن زمان بسيار مرسوم بوده كه مردها زنهايشان را كتك بزنند. با آمدن موج فرهنگي فرانسوي به كشور، مردم آن دوره كم‌كم رشد اجتماعي پيدا مي‌كنند.
    
    مه لقا نيز رييس كانون بانوان ‌آن دوره مي‌شود.اما چون از دنياي بسته‌اي به آزادي مي‌رسد، شروع به تلافي كردن مي‌كند.
    
    شقايق فراهاني در پايان تاكيد كرد: نقش «مه لقا» در سريال «كلاه پهلوي» جاي كار بسياري دارد.

 


 

رفتن به صفحه اصلي

 

جستجو
WWW Tafrihi

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved




 
 

ارسال اين صفحه براي دوستانتان

مشخصات شما :
اسم شما: *

ايميل شما: *

مشخصات دوستان شما :
ايميل دوستان شما: *

ايميل دوستان شما 2:

ايميل دوستان شما 3:

 پيغام: (optional)

Created by Tafrihi