"برره" به روايت رويترز
"رويترز" به روايت برره !

در حالي كه خبرگزاري رويترز با ارائه گزارشي درباره‌ي مجموعه‌ي تلويزيوني «شب‌هاي برره» به بيان جهت‌گيري‌هاي سياسي خود پرداخته است، به نظر مي‌رسد نگاه «برره‌يي» بر تحليل گزارشگر آن حاكم است.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، اين گزارش كه توسط كريستن اليور به نگارش درآمده، با دستاويز قرار دادن سريال «شب‌هاي برره» به موضوعاتي چون انتخابات، ‌فوتبال، رشوه دادن به مطبوعات و ... پرداخته و سعي دارد به مقاصد سياسي خود در جهت هرچه پررنگ‌تر كردن مشكلات جامعه‌ي ايران، جامه‌ي عمل بپوشاند.

خبرنگار رويترز در بخشي از گزارش خود آورده است: داستان «شب‌هاي برره» در روستايي كوچك در 70 سال قبل مي‌گذرد، اما بينندگان ايراني مي‌توانند با ديدن قسمت‌هاي مخلتف اين مجموعه تلويزيوني هر بار بخشي از مشكلات ايران امروز را به نظاره بنشينند.

خبرگزاري رويترز همچنين پرورش نخود در برره را استعاره‌اي از فعاليت‌هاي «هسته‌اي ايران» دانسته و در عين حال آورده است: مجموعه تلويزيوني «شب‌هاي برره» با قاطعيت از دستيابي ايران به فناوري صلح‌آميز هسته‌اي دفاع مي‌كند و اروپايي‌ها را در مورد اين درخواست كه ايران بايد غني‌سازي اورانيوم را در خارج از مرزها ادامه دهد، به باد انتقاد مي‌گيرد.

به گزارش ايسنا، ‌كريستين اليور، خبرنگار رويترز، همچنين به نقل از آمار منتشره توسط مركز مطالعات و تحقيقات، اعلام كرده است: مجموعه‌ي طنز شب‌هاي برره هر شب بسياري از مردم را پاي تلويزيون مي‌كشاند به طوري كه 90 درصد از جمعيت 69 ميليوني ايران اين سريال را تماشا مي‌كنند.

همچنين 67 درصد از بينندگان مجموعه تلويزيوني «شبهاي برره» را به خاطر طرح مشكلات جامعه در قالبي طنز، مورد تقدير قرار داده‌اند.

اين گزارش در بخش ديگري به سخنان با ميوه‌فروشان ميدان تدريس پرداخته و با اشاره به انتقاداتي كه پيرامون پخش مجموعه‌ي طنز شب‌هاي برره در ايران مطرح مي‌شود، تصريح كرده است:‌ برخي از ايرانيان توليد اين برنامه را توهين به روستاييان خوانده و نسبت به كوچك شمردن مقولاتي چون شعر و ادبيات در اين برنامه اعتراض كرده‌اند.

انتهاي پيام

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved