پاچه‌خواری «بگوری» برای ضرغامی:
شب‌یلــدا بشـد عـزت ویـومــد!

 

عزت‌الله ضرغامی در آخرین روز از ماه آذر از پشت صحنه‌ و لوكیشن‌های مختلف «برره» دیدن كرد.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان صداوسیما ضمن سخنان كوتاه با تك تك سازندگان و بازیگران «شب‌های برره» گفت‌وگو و از زحمات این گروه برای تولید روزانه این سریال پرطرفدار تقدیر كرد.
ضرغامی در این گفت‌وگوها مورد عنایت «جان نثار» و «بگوری» قرار گرفت و آنان از خود «پاچه‌خواری و شعر در وركردند».
جانثار گفت: «ضرغامی به شهر برره خوش آمدی... ما همه از خود پاچه‌خواری دروكنیم»
بگوری هم ادامه داد:
«شب‌یلدا بشد عزت ویومد/ برای مفلسان رحمت ویومد
چنان پیچیده عطر پاچه‌خواری / توگویی هیات دولت ویومد
برم قربون جیب پرزپولش/ اگر هم پول هم وده لذت ویومد»
و در آخر خطاب به ضرغامی گفت: «خوب بید»
در این دیدار مرتضی میرباقری ـ معاون سیما ـ و پورمحمدی ـ مدیر شبكه سوم سیماـ، رییس صداوسیما را همراهی می‌كردند. 
رییس سازمان صداوسیما این سریال را حاوی پیام‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی دانست و به آسیب شناسی این مجموعه از سوی كارشناسان اشاره كرد و گفت: در مجموع 100 نكته از این سریال تهیه شده كه 50 نكته ی آن نقاط مثبت و 50 نكته ی دیگر آن نقاط منفی بوده است.
ضرغامی به جلسات متعدد با كارگردان، تهیه‌كننده و نویسندگان این سریال اشاره كرد و گفت: از نقدهای انجام و تذكرات داده شده و هدایت این مجموعه سپاسگذاریم.
وی همچنین در جمع سازندگان سریال «شب‌های برره» گفت: طنز این امكان را به انسان می‌دهد تا مهمترین نقدهای اجتماعی و توصیه‌ها را با زبانی شیرین مطرح كند.
رییس سازمان صدا و سیما، طنز را از ضرورت‌های جامعه و عاملی مهم برای ایجاد انبساط در روابط اجتماعی دانست و گفت: طنز موجب می‌شود تا مردم خستگی و فشارهای اجتماعی را تحمل كنند و بتوانند با انرژی مضاعف وظایف خود را به انجام برسانند.
ضرغامی تهیه مجموعه‌های 90 قسمتی را از جمله برنامه‌سازی‌های پیچیده و مشكل دانست و خاطرنشان كرد: با وجود كمبود امكانات و سنگینی این كار، سازندگان این مجموعه درگذشته و در این سریال نشان دادند كه مخاطب را به خوبی می‌شناسند و مطابق ذائقه و سلیقه مشكل پسند آنان كار می‌كنند.
وی فراگیری این مجموعه و جلب مخاطب از میان قشرهای مختلف مردم بسیار را جالب توجه دانست و گفت: من شاهد بوده‌ام كه حتی بسیاری از مقامات برای رساندن مقصود خود در جلسات داخلی از تكیه كلام‌های این سریال استفاده می‌كنند.
ضرغامی در پایان، نقدهای مختلفی را كه درباره این مجموعه مطرح می‌شود نشانه اقبال مردم به این مجموعه دانست و گفت: این نقدها در بسیاری از موارد توانسته است گروه و رسانه را برای رفع اشكالات این مجموعه و تلاش برای بهتر شدن آن یاری كند و این نقدها را باید به فال نیك گرفت.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved