فیلمهای پرخرج تاریخ سینما کدامند؟

نسخه جدید فیلم سینمایی «کینگ کنگ» به کارگردانی پیتر جکسن به عنوان ششمین فیلم پرخرج تاریخ سینما معرفی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، «کینگ کنگ» که نام فیلمساز نیوزیلندی خالق سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» را در مقام کارگردان دارد، با بودجه 207 میلیون دلاری ساخته شد. این در حالی است که مریان ک. کوپر در سال 1933 نسخه نخست این اثر را با بودجه 10 میلیون دلاری کلید زد. مجله اقتصادی فوربس با اعلام مطلب فوق تصریح کرد که هالیوود در سال 2004 متوسط 64 میلیون دلار برای تولید هر فیلم هزینه کرده است.
پرخرج‌ترین فیلم تاریخ سینما «کلئوپاترا» است که با بودجه 286 میلیون دلاری (مطابق با ارزش دلار در سال 2005) ساخته شد. الیزابت تیلور و ریچارد برتون از جمله هنرپیشگانی بودند که در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداختند. فیلم «تایتانیک» ساخته جیمز کامرون دومین فیلم پرخرج تاریخ سینماست که با بودجه 247 میلیون دلاری ساخته شد. دو سال بعد از تولید این اثر کوین کاستنر فیلم «دنیای آب» را ارائه داد و برای ساخت آن بالغ بر 229 میلیون دلار هزینه کرد.

قسمت سوم از مجموعه فیلم‌های «ویرانگر» که در سال 2003 روانه سالن‌های سینما شد، از دیگر فیلم‌های پرخرج سینماست که با بودجه 216 میلیون دلار ساخته شد. قسمت دوم فیلم «مرد عنکبوتی» نیز دیگر دنباله پرخرج تاریخ سینماست که با بودجه 210 میلیون دلار کلید خورد.

«وایلد وایلد وست» با شرکت ویل اسمیت و فیلم «سرعت دو» به ترتیب مقام چهارم و پنجم فهرست فیلم‌های پرخرج را ازآن خود کردند. فیلم «وایلد وایلد وست» با بودجه 204 میلیون دلاری ساخته شد. در حالی که قسمت دوم فیلم هیجان‌انگیز «سرعت» با بودجه 199 میلیون دلاری جلو دوربین رفت.

 

 

 

Copyright © 2005 Tafrihi.com  All rights reserved